Monday, November 4, 2013

throwback : jalan-jalan yang berfaedah!!

assalammualaikum...

hahaha...tajuk mmg tak engat...jalan-jalan yang berfaedah?? ader tak jalan-jalan yang bukan faedah...huhuhu sendiri mau ingat la...kihkih...aku nama kan jalan-jalan berfaedah sebab...sebab...aku kena teman akak aku ikut rombongam sekolah rendah dier...wuaaaaawuaaa....tapi its okey for me....ikut sajew je la....erm....so untuk rombongan yang aku ikut nih sebenar nyer agak lama jugak la...bulan lepas....baru la nih raser nak update...so kite throwback ape yang patut ye...okey....
1st aku kena bangun awal walaupun sepatutnyer bangun lambat...arie cuti la....kihkih...kemudian bas yang bawa rombongan sekolah akak aku nih...bawa kalah orang jogging kat tepi jalan...punyer nyer lambat nak mampus....60km jew....wuaaaa.....sangat la ngatuk aku ngan akak aku dalam kete..sbb asing aku ngan akak aku naik kete sbb kami darik rumah...lamabat la sampai kat lenggong tueh nnt....so...first place kitaorang pegi...jen..jeng.....GALERI ARKEOLOGI LENGGONG...ok..tempat nih sebenarnyer aku teringin nak jejak tapi for sure la tak de sape nak bawa....so xcited la jugak nak masuk tempat nih...maklum la kau nih agak berminat pasal sejarah...hahahah...seronok nak tgk perak man...benda purba lain....tapi okey la tempat nih...siap jadik tapak UNESCO lagey....bangga jadik orang perak....mula igat senang la nak dapatkan tapak warisan UNESCO nih...rupa2 nyer susah jugak so many things they have to do to get dis...but its worth it.. banyak benda kita boleh tahu...dan tempat nih akan terjage sampai bila2....2nd places kitaorag pegi tengok labu sayong...so belajar camner nak buat labu sayong....abeh kat sini...pegi plak tengok Galeri SAS..owh kat sini dah banyak kali pegi...owh dah bertambah barang dier....wah latest aku tgk dah koleksi jam...mak aiikkk banyak giler....limited edition la.....siap ader singnature nama lagey...hahaha...but okey la...tapi jaga dier kerek nak mampos..hahahaha....erm...biase la.....so nih ader picts,...tapi juz dekat Galeri Arkeologi la...

Finally im here..

read...to get knowledge

tempat di Malaysia yg menjadi Tapak Warisan UNESCO

sijil UNESCO
proses percalonan UNESCO

1 comment:

yanNz said...

ok..malas bace aku nengok gambar je... hihi