Tuesday, February 15, 2011

CanDat SoTOnG...



activities for this week :- mencandat sotong
venue :- Langkawi,Kedah
organizer :- Cik Pinot
Participants :- 13 peoples

first tyme aku g mencandat sotong..giles best punyer pengalaman..tapi aku hampir-hampir tidak dapat pegi mulanya disebabkan bapak aku tak kasik pegi katanya bahaya sebab kita bukannya biasa pegi laut...tapi kawan aku si yannz nih duk pujuk aku suh call lagey sekali bapak aku pujuk sampai dapat pegi...then aku pun malam before bertolak aku pun call bapak aku lagey sekali...siap ngan mukadimah...duk sembang2 aku pun request but before aku request soklan aku cakap ler ayat nih kat bapak aku..
"bapak jgn marah..bobot nak minta izin nak ikut gi candat sotong kat langkawi lagey sekali nih...boleh tak bobot nak ikut kawan2 bobot pegi"
bapak "ermmmmm......sape lagey yg pegi"
aku "ramai..nih si yannz jugak pegi..dier yg suh pujuk bapak lagey skali nih... lagipun lect pun ader ikot sekali...pas2 ader pakcik yg reti pun ikot sekali" siap aku jual name lect lagey turh sbb nak dapat kebenaran nak gi pegi nih..
bapak "ok...tapi pegi leelok...jgn pepandai jew kita bukan tahu tpt turh mcm mner"
aku tersenyum + tersengih-sengih dapat pegi "baik bapak...terima kasih yerk"
kahkah....akhirnya aku dapat pegi gak...tanye kawan aku si organizer nih..ader tpt tak...dier on jew..."ok, ko jgn lupa taruh nama aku erk.."
berkobar-kobar semangat aku nak pegi...so kul 3 bertolak kul 6 baru naik feri tapi sempat lagey berposing ambek gambar kat kuale perlis turh...seronok sey...naik feri selamat laju...then sampai kat kuah ddekat2 kul 8...makan2..then kena tgu lecturers dtg b4 pegi mencandat sotong nih...aktiviti tanpa rehat...lepas feri naik bot plak...huyung-hayang aku dibuat nyer...untuk beberape jamnyer aku still maintain leh gelak2...sembang2...posing2..tapi akhirnya aku tak mampu bile air laut mula pasang..berombak2..aku dah start tak larat + pening nak muntah...i need fresh air...


perg...aku doa cepat jew balik sampai ke umah si organizer nih...dah tobat xmo pegi dah mencandat + memancing kat laut..huhhuuu...azab aku ngan ombak laut nih...agak2 dier nak ajak kau lagey tak...sampai nak tido pun aku rase macam mata berpinar-pinar n badan raser macam terhuyung hanyang...mcm tido atas bot kat laut jew....but... pa..per best giler...THANK to PInot cz bawa aku pegi mencandat sotong nih...Thank to yannz Coz paksa aku Call bapak aku lagey sekali...Thank to Frens enJoy aku ngan holidAy nih...
thank u all frenz....crdt to yuva for this picture.. <3>






2 comments:

yanNz said...

name aku punye banyak naik, tapi pix aku ada satu je?? tak patot..tak patot!!

nota kecil: mmg best n satu pengalaman yg lain p candat sotong ni!!

Misz BobOT said...

kahkah..aku nak carik pict kamu pgg sotong tapi'BFF' ko plak ader...kekke..xper asalkan name turh penting...